Dacă avem programul „prima casă”, de ce nu am avea și programul „prima chirie”?
31 mai 2017
Programul guvernamental „Prima chirie” a fost aprobat în luna ianuarie a anului în curs, prin modificarea și completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă odată cu intrarea în vigoare a O.U.G. nr. 6/2017. De joi, 25 mai 2017, programul are și norme de aplicare pentru punerea acestuia în practică și a veni în ajutorul persoanelor vizate.
Ce presupune acest program?
Se acordă o primă de relocare, acordată din bugetul asigurărilor pentru șomaj și este egală cu 75% din suma destinată asigurării cheltuielilor pentru locuire (plata chiriei și a utilităților), dar fără a putea depăși suma de 900 lei.
Prima de relocare se acordă la cererea persoanei interesate și care îndeplinește condițiile legale pentru a putea beneficia de ea. Aceasta se acordă lunar, pe o perioadă de 36 de luni, însă nu se cumulează cu prima de încadrare sau cu prima de instalare.
Cine poate beneficia de Programul „Prima chirie”?
Prima de relocare se acordă persoanelor care:
au fost înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă,
ulterior s-au încadrat în muncă într-o altă localitate – situată la o distanță mai mare de 50 km față de localitatea de domiciliu sau reședință,
astfel, își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința în localitatea respectivă sau în localitățile învecinate acesteia,
sunt încadrate în muncă cu normă întreagă pentru cel puțin 12 luni,
veniturile nete lunare realizate de către acestea în situaţia în care sunt persoane singure sau împreună cu familiile acestora nu depăşesc suma de 5.000 lei/lună.
Procedura de acordare și menținere a Programului „Prima chirie”.
În vederea beneficierii de prima de relocare, trebuie să se depună la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în evidențele cărora sunt înregistrate, documente din care să rezulte că sunt îndeplinite condițiile prevăzute în mod expres de lege, în termen de 60 de zile de la data încadrării în muncă.
Întrucât prima de relocare se acordă lunar, pentru a beneficia de aceasta pe întreaga durată de 36 de luni, beneficiarul are obligația legală de a depune lunar documente care să ateste plata chiriei, a facturilor la utilități, declarații și adeverințe privind veniturile realizate lunar, pentru a se dovedi că sunt îndeplinite în continuare toate condițiile legale de a beneficia de acest program.
Documentele pentru deschiderea dosarului și cele lunare, se pot depune fie personal, fie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fie prin fax și/sau e-mail.
Documentele necesare:
Pentru obținerea primei de relocare, persoana interesată va depune următoarele documente:
cerere format tip;
actul de identitate care să ateste domiciliul persoanei solicitante a primei de relocare și, după caz, a soțului/soției și copiilor aflați în întreținere ori a altor persoane care împreună cu aceasta constituie o familie;
actul în baza căruia a fost încadrat în muncă, în copie sau dovada încadrării în muncă printr-un act eliberat de angajator, pe suport hârtie sau în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, cu precizarea locului de muncă unde persoana urmează să își desfășoare activitatea;
angajament pentru respectarea art. 764 din O.U.G. nr. 6/2017 referitor la încetarea raporturilor de muncă și obligarea beneficiarului la restituirea integrală a sumelor acordate, care se va completa pe un format tip, ce constituie titlu executoriu;
declarație pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani acesta nu a mai fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu persoana respectivă;
declarație pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că în ultimii 2 ani persoana angajată nu a mai avut raporturi de muncă sau de serviciu cu alți angajatori la care calitatea de administrator/asociat este deținută de una sau mai multe persoane fizice ori juridice care au calitatea de administrator/asociat la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă;
declarație pe propria răspundere a angajatorului din care să rezulte că pentru persoana respectivă ori familia acesteia se asigură sau nu se asigură locuința de serviciu ori se suportă sau nu se suportă cheltuielile aferente din fondurile angajatorului;
declarație pe propria răspundere a persoanei încadrate în muncă din care să rezultă că autoritatea publică locală sau centrală asigură sau nu asigură locuința de serviciu ori suportă sau nu suportă cheltuielile aferente din fonduri publice persoanei respective ori familiei acesteia, precum și că persoana solicitantă ori soțul/soția acesteia, copiii aflați în întreținere sau orice altă persoană care împreună cu aceasta constituie o familie, nu dețin în proprietate sau coproprietate o altă locuință în localitatea în care persoana își schimbă domiciliul sau își stabilește reședința ori în localitățile învecinate acesteia, ca urmare a încadrării în muncă;
declarație pe propria răspundere a absolvenților licențiați ai facultăților de medicină, medicină dentară și farmacie din care să rezulte că la data solicitării primei de relocare nu au promovat concursul național de rezidențiat pe locuri sau pe posturi în condițiile legii, după caz;
declarație pe propria răspundere a angajatorului absolvenților instituțiilor de învățământ din care să rezulte că nu are obligația, potrivit legii, de a angaja persoana din această categorie, după caz;
certificatul de căsătorie și, după caz, certificatele de naștere ale copiilor sau documentele care atestă situația juridică a copiilor față de reprezentantul legal, după caz, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către persoana solicitantă a dreptului;
actele prevăzute de lege în cazul familiilor monoparentale, prin care se va face dovada privind componența familiei, filiația copiilor și situația lor juridică față de reprezentantul legal, după caz, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către persoana solicitantă a dreptului;
contractul de închiriere, înregistrat la organul fiscal competent, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către persoana solicitantă a dreptului;
declarație pe propria răspundere privind membrii familiei și veniturile nete pe care le realizează persoana singură sau împreună cu familia, pe fiecare persoană, în luna anterioară lunii în care se depune cererea și documentele care o însoțesc pentru solicitarea primei de relocare, însoțită de copie de pe extrasul de cont, adeverință, talon de plată sau orice alt înscris ori document prin care se atestă venitul net, respectiv ce se realizează de beneficiarul acestuia. În situația veniturilor care se realizează din cedarea folosinței bunurilor, se anexează contractul de închiriere, înregistrat la organul fiscal competent;
adeverința emisă de angajator pe suport hârtie sau în format electronic cu semnătura electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, din care să rezulte că este încadrat în muncă și care atestă venitul net din salarii și asimilate salariilor realizate sau care se realizează de persoana încadrată, în situația în care aceste informații nu sunt evidențiate expres în cuprinsul documentelor prevăzute la lit. c).
ATENȚIE: De subvenționarea chiriei vor beneficia și cei care s-au încadrat în muncă din ianuarie până la data adoptării normelor metodologice, respectiv din momentul adoptării inițiale a O.U.G. nr. 6/2017.
Situațiile în care nu se poate beneficia de program:
în situaţia în care angajatorul sau autorităţile administraţiei publice locale sau centrale asigură locuinţă de serviciu sau
în situația în care suportarea cheltuielilor aferente chiriei se face din fonduri ale angajatorului sau fonduri publice
în situația în care se acordă primă de activare, primă de încadrare sau primă de instalare, neputându-se cumula cu aceste prime.
persoanele care au mai beneficiat de o primă de relocare sau de una dintre primele menționate mai sus, în ultimele 36 de luni premergătoare solicitării primei de relocare;
persoanele care se încadrează la angajatori cu care au fost în raporturi de muncă sau de serviciu în ultimii 2 ani;
persoanele care se încadrează la angajatori la care calitatea de administrator/asociat este deţinută de una sau mai multe persoane fizice sau juridice care au calitatea de administrator/asociat şi la alţi angajatori cu care persoanele au fost în raporturi de muncă sau de serviciu în ultimii 2 ani;
persoanele pentru care plata indemnizaţiei de şomaj a fost suspendată datorită încadrării în muncă, iar ulterior, ca urmare a schimbării duratei contractului individual de muncă, plata indemnizaţiei de şomaj încetează datorită încadrării în muncă;
absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie care, la data solicitării dreptului, au promovat concursul naţional de rezidenţiat pe locuri sau pe posturi în condiţiile legii;
absolvenţii instituţiilor de învăţământ faţă de care angajatorii au obligaţia, potrivit legii, de a-i încadra în muncă.
persoanele care deţin în proprietate sau coproprietate o altă locuinţă în localitatea în care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sau în localităţile învecinate acesteia, ca urmare a încadrării în muncă.
Când intervine obligația de restituire a primei de relocare acordată?
Angajații au obligația de restituire în mod integral a sumelor primite atunci când:
raporturile de muncă sau de serviciu încetează, într-o perioadă mai mică de 12 luni de la data încadrării în muncă;
revin la vechiul domiciliu sau vechea reşedinţă, într-o perioadă de 12 luni de la angajare.
EXCEPȚIE: Prima de relocare se va acorda în continuare în cazul în care pe durata celor 36 de luni de la angajare încetează raportul de muncă sau de serviciu la angajatorul la care s-a încadrat în muncă, însă numai dacă beneficiarul se încadrează în termen de 30 de zile la un alt angajator, în aceleași condiții.
Programul „Prima chirie” vine în special în întâmpinarea tinerilor care nu își permit accesarea Programului „Prima casă”, astfel că în situația în care îndepliniți condițiile prevăzute de lege, profitați de avantajele acestuia.
Website-ul www.avocat-musat.ro foloseşte fişiere de tip cookie. Prin continuarea navigării pe acest website vă exprimaţi consimţământul pentru utilizarea fişierelor de tip cookie. Puteţi să refuzaţi folosirea anumitor fişiere cookie prin accesarea setărilor browserului. Pentru mai multe detalii privind folosirea fişierelor cookie vă rugăm să accesaţi Politica noastră de cookies.
Website-ul www.avocat-musat.ro foloseşte fişiere de tip cookie. Prin continuarea navigării pe acest website vă exprimaţi consimţământul pentru utilizarea fişierelor de tip cookie. Puteţi să refuzaţi folosirea anumitor fişiere cookie prin accesarea setărilor browserului. Pentru mai multe detalii privind folosirea fişierelor cookie vă rugăm să accesaţi Politica noastră de cookies.
NOTE: Aceste setări se vor aplica numai browserului și dispozitivului pe care îl utilizați în prezent.
POLITICA DE COOKIES
Www.avocat-musat.ro foloseşte fişiere de tip cookie. Acestea au rolul de a îmbunătăţi experienţa dumneavoastră cât timp navigaţi pe website-ul nostru şi de a oferi servicii adaptate nevoilor şi solicitărilor vizitatorilor.
Ce este cookie-ul şi pentru ce este folosit?
Cookie-ul este un fişier de mici dimensiuni care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox). Cookie-ul nu conţine programe software, viruși sau spyware şi nu poate accesa informaţiile de pe dispozitivul utilizatorului.
Doar web-serverul care a solicitat acceptul de utilizare a cookie-ului va putea avea acces din nou la informaţia stocată atunci când utilizatorul se întoarce pe website. Cookie-ul nu are nevoie de date personale pentru a fi utilizat.
Cookie-urile sunt de două feluri: cookie-uri utilizate pentru o sesiune şi cookie-uri care au o durată mai îndelungată de existenţă. Cookie-urile utilizate pentru o sesiune vor fi şterse din dispozitivul dumneavoastră de îndată ce sesiunea de căutare pe website s-a încheiat. Cookie-urile cu o durată mai îndelungată de existenţă vor rămâne într-un fişier al browser-ului şi vor fi activate din nou la vizitarea website-ului care le-a creat.
Cookie-ul are rolul de a îmbunătăţi experienţa utilizatorului pe website-ul nostru. Cookie-ul va recunoaşte terminalul utilizatorului şi va prezenta conţinutul website-ului într-un mod relevant, în concordanţă cu preferinţele utilizatorului.
Ce tipuri de cookie-uri folosim?
Cookie-uri necesare:
Cookie-urile necesare sunt cele fără de care website-ul nu poate funcţiona corespunzător şi au rolul de a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site.
Cookie-uri de preferinţă
Cookie-urile de preferinţă permit website-ului să îşi amintească informaţii strâns legate de preferinţele utilizatorilor la navigarea pe website, cum ar fi limba în care a fost citit sau regiunea din care a fost accesat website-ul.
Cookie-uri de statistică
Informaţiile stocate de cookie-urile de statistica au rolul de a ajuta proprietarii unui site să înţeleagă modul în care utilizatorii au interacţionat cu website-ul prin raportarea în mod anonim a acestor informaţii. În această categorie se încadrează şi cookie-urile pentru monitorizarea traficului în mod anonim, care ne permit să știm câți utilizatori accesează www.avocat-musat.ro și care sunt paginile vizitate.
Cookie-uri de marketing
Cookie-urile de marketing au rolul de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali şi sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul.
Datele personale şi cookie-urile
Cookie-urile în sine nu solicită informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și, în cele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de internet. Datele personale colectate prin utilizarea Cookie-urilor pot fi colectate doar pentru a facilita anumite funcționalități pentru utilizator. Aceste date sunt criptate într-un mod care face imposibil accesul persoanelor neautorizate la ele.
Setările browser-ului în privinţa cookie-urilor
Browser-ul vă permite să setaţi stergerea cookie-urilor după o anumită perioadă de timp sau de fiecare dată după ce închideţi sesiunea de căutare. Pentru aceasta este nevoie să faceţi setările necesare în cadrul browser-ului.
Ştergerea cookie-urilor
O aplicație folosită pentru accesarea paginilor web permite salvarea Cookie-urilor pe terminal în mod implicit. Browser-ul web permite modificarea acestor setări astfel încât administrarea automată a Cookie-urilor să fie blocată de browser-ul web sau utilizatorul să fie informat de fiecare dată când Cookie-uri sunt trimise către terminalul său. Pentru a face modificarile dorite este necesar să accesaţi zona de setări a browser-ului. Dezactivarea sau refuzul de a primi cookie-uri pot afecta anumite funcţii ale paginii web.
Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Cabinet Avocat Mușat Alina Florina, cu sediul principal situat în Mun. Timișoara, Bld. Take Ionescu, nr. 25, ap. 1, Jud. Timiș, tel. 0256.221.010, fax. 0356.176.000, e-mail: office@avocat-musat.ro și cu sediul secundar situat în Mun. București, Bld. Unirii, nr. 69, bl. G2B, et. 6, ap. 17, Sector 3, București, tel. 0314.260.806, fax. 0314.260.804, având C.I.F. RO25254225, în calitate de operator de date cu caracter personal, prelucrează datele dumneavoastră personale în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, și libera circulație a acestor date.
Prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal de către Cabinet Avocat Mușat Alina Florina se va înscrie întotdeauna în cadrul legal prevăzut de Regulament și de legislația națională și se va realiza numai în măsura în care prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care dumneavoastră sunteți parte sau pentru a face demersuri la cererea dumneavoastră înainte de încheierea unui contract ori dacă v-ați dat consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice, precum și în oricare dintre situațiile prevăzute de art. 6 din Regulament în măsura în care va fi cazul.
Scopul prelucrării acestor date de către Cabinet Avocat Mușat Alina Florina vizează încheierea, executarea sau orice altă operațiune legală aflată în legătură sau în strânsă legătură cu contractul încheiat cu dumneavoastră și care derivă din acesta, datele personale prelucrate fiind doar cele strict necesare îndeplinirii acestor operațiuni.
De asemenea, vă informăm că sediul nostru este supravegheat prin mijloace tehnice de înregistrare audio și video. Scopul înregistrării este acela de a asigura protecția documentelor pe care Cabinet Avocat Mușat Alina Florina le deține în incinta acestuia.
Drepturile dumneavoastră:
– Dreptul de a fi informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
– Dreptul de a vă opune prelucrării datelor cu caracter personal dacă prelucrarea a operat în lipsa temeiului legal sau contractual, precum și dreptul de a vă opune la primirea de corespondență de tip marketing;
– Dreptul de corectare a datelor cu caracter personal;
– Dreptul de a cere ștergerea datelor și de a fi uitat;
– Dreptul de a transfera datele cu caracter personal;
– Dreptul de a vă adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Pentru informații suplimentare, vă stăm la dispoziție!
Ne puteți contacta în orice moment la adresa de e-mail: office@avocat-musat.ro sau la numărul de telefon 0256.221.010.
15.07.2019 Cabinet Avocat Mușat Alina Florina
POLITICA PRIVIND PROTECŢIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL ÎN CADRUL CABINETULUI DE AVOCAT MUŞAT & PARTNERS
Protecţia datelor dumneavoastră cu caracter personal reprezintă o importantă latură a activităţii noastre, iar în acest sens ne dorim să vă garantăm un standard înalt de transparenţă şi confidenţialitate.
Acţionam cu maximă diligenţă în ce priveşte aplicarea prevederilor Regulamentului General privind Protecția Datelor 2016/679/UE referitor la protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, și de abrogare a Directivei 95/46/CE („RGPD”), dar şi a celorlalte prevederi din legislaţia naţională privind protecţia datelor personale.
Comisia Europeană a definit datele cu caracter personal ca fiind orice informații care se referă la o persoană fizică identificată sau identificabilă. Informațiile diferite care, adunate, pot duce la identificarea unei anumite persoane constituie și ele date cu caracter personal.
Datele cu caracter personal care au fost anonimizate, criptate sau pseudonimizate, dar pot fi utilizate pentru reidentificarea unei persoane rămân date cu caracter personal și sunt vizate de RGPD.
Datele cu caracter personal care au fost făcute anonime în așa fel încât persoana fizică nu este sau nu mai este identificabilă nu mai sunt considerate date cu caracter personal. Pentru ca datele să fie cu adevărat anonimizate, anonimizarea trebuie să fie ireversibilă.
Sunt astfel de date cu caracter personal, spre exemplu: nume și prenume; adresă de domiciliu; o adresă de e-mail, cum ar fi prenume.nume@societate.com; un număr de act de identitate; date privind locația (de exemplu, funcția de date privind locația disponibilă pe un telefon mobil); o adresă de protocol de internet (IP); un identificator de modul cookie; identificatorul de publicitate al telefonului dvs.; date deținute de către un spital sau un medic, care ar putea fi un simbol ce identifică în mod unic o persoană.
Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal se aplică în toate relaţiile pe care Cabinetul de avocat Muşat & Partners le desfăşoară atât cu clienţii cabinetului, cât şi cu partenerii de afaceri sau cu oricare alte persoane cu care intră în raporturi de colaborare, conlucrare sau asociere. De asemenea, prezenta politică de prelucrare a datelor cu caracter personal se aplică datelor colectate prin intermediul paginii de internet www.avocat-musat.ro, dar şi altor date colectate prin intermediul serviciului de e-mail sau în cadrul unor evenimente organizate de către sau în colaborare cu Cabinetul de avocat Muşat & Partners.
Pentru politica privind utilizarea fişierelor de tip cookie vă rugăm să consultaţi secţiunea specifică destinată modulelor cookie. Puteţi accesa Politica de cookies aici.
Datele cu caracter personal prelucrate de către Cabinet de avocat Muşat & Partners
În funcţie de raporturile juridice şi relaţiile desfăşurate cu dumneavoastră putem prelucra diferite tipuri de date cu caracter personal. Aceste date pot include: numele şi prenumele dumneavoastră, denumirea postului, adresa poștală, inclusiv adresa de domiciliu, în cazul în care ne-ați comunicat-o, adresa profesională, numărul de telefon, numărul de telefon mobil, numărul de fax și adresa de e-mail.
În situaţia în care sunteţi client al Cabinetului de avocat Muşat & Partners categoriile de date prelucrate pot include şi informaţii privind orice chestiuni juridice, litigii sau calitatea dumneavoastră în cadrul unui litigiu, obiectul acestuia, precum şi orice alte informaţii despre care am luat la cunoştinţă în interesul îndeplinirii mandatului care ne-a fost încredinţat. Astfel de date pot fi datele privind apartenența la un sindicat, datele de sănătate, datele cu privire la opiniile dumneavoastră politice, datele privind condamnări penale și infracțiuni sau orice alte asemenea date.
De asemenea, păstrăm o evidenţă a interacţiunilor pe care Cabinet de avocat Muşat & Partners le are cu dumneavoastră şi prelucrăm aceste date în scopul asigurării unor servicii juridice la standarde ridicate şi care să corespundă nevoilor dumneavoastră.
Temeiul juridic al prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal
Interacţiunea dumneavoatră cu Cabinet de avocat Muşat & Partners este analizată cu maximă diligenţă din partea noastră, asigurarea transparenţei şi confidenţialităţii reprezentând un obiectiv deosebit de important pentru noi.
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate de către Cabinet de avocat Muşat & Partners ţinându-se seama de raporturile existente între părţi. Astfel, în deplin accord cu Regulamentul General privind Protecția Datelor 2016/679/UE referitor la protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, și de abrogare a Directivei 95/46/CE temeiul prelucrării poate fi reprezentat de:
a) consimţământul dat de către dumneavoastră pentru prelucrarea datelor cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice;
b) necesitatea prelucrării pentru executarea unui contract la care dumneavoastră sunteţi parte sau pentru a face demersuri la cererea dumneavoastră înainte de încheierea unui contract;
c) necesitatea prelucrării în vederea îndeplinirii unei obligaţii legale care ne revine în calitate de operator;
d) necesitatea prelucrării pentru a proteja interesele vitale ale dumneavoastră sau ale altei persoane fizice;
e) necesitatea prelucrării pentru îndeplinirea unei sarcini care serveşte unui interes public sau care rezultă din exercitarea autorităţii publice cu care suntem învestiţi în calitate de operator;
f) necesitatea prelucrării în scopul intereselor legitime urmărite de către Cabinet de avocat Muşat & Partners sau de o parte terţă, cu excepţia cazului în care prevalează interesele sau drepturile şi libertăţile fundamentale ale dumneavoastră, care necesită protejarea datelor cu caracter personal, în special atunci când persoana vizată este un copil.
Scopul prelucrării datelor cu caracter personal de către Cabinet de avocat Muşat & Partners
Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi prelucrate doar în scopuri legitime. În acest sens, vom prelucra datele cu caracter personal în următoarele scopuri:
– oferirea serviciilor juridice solicitate în deplin acord cu Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, cu Statutul profesiei de avocat, cu Codul deontologic al avocaţilor din Uniunea Europeană, dar şi cu celelalte acte normative cu incidenţă în exercitarea profesiei de avocat;
– gestionarea relaţiilor contractuale cu dumneavoastră, în calitate de client, partener, colaborator ş.a., pentru îmbunătăţirea serviciilor pe care vi le furnizăm şi pentru analiza gradului dumneavoastră de satisfacţie în ce priveşte serviciile noastre;
– îndeplinirea unei obligaţii legale impusă de legislaţia naţională şi de asemenea, pentru respectarea hotărârilor judecătoreşti;
– gestionarea securităţii şi accesului în sediul nostru, gestionarea securităţii sistemelelor IT pentru evitarea sustragerii de informaţii sau date ale clienţilor, partenerilor, colaboratorilor sau oricăror altor persoane cu care Cabinet de avocat Muşat & Partners a interacţionat.
Furnizarea datelor cu caracter personal:
În scopul asigurării îndeplinirii obligaţiilor care ne revin potrivit legii şi raporturilor contractuale existente, dar şi pentru asigurarea unor servicii de înaltă calitate, vă rugăm să ne furnizaţi datele cu caracter personal solicitate de către Cabinet de avocat Muşat & Partners în modalitatea solicitată şi la termenul stabilit în acest sens.
Atunci când ne încredinţaţi date cu caracter personal ale altor persoane fizice, vă rugăm să le informaţi, în prealabil, despre Politica de confidenţialitate a Cabinetului de avocat Muşat & Partners, astfel cum aceasta este prezentată în cuprinsul acestei secţiuni.
Dezvăluirea datelor cu caracter personal:
Nu vom dezvălui datele dumneavoastră cu caracter personal terţilor, însă este posibil ca pentru asigurarea unei bune gestionări a raporturilor juridice existente să dezvăluim datele dumneavoastră de contact afiliaţilor nostri din cadrul Cabinetului de avocat Muşat & Partners şi/sau instanţelor de judecată sau altor autorităţi administrative sau jurisdicţionale, dacă acest lucru este necesar şi reprezintă interesele dumneavoastră.
În acest sens, vă informăm că utilizăm diferite servicii de la furnizori externi sau interni (”persoane împuternicite de operator”). Vom accesa doar acele servicii care oferă garanții suficiente pentru protecția datelor dumneavostră cu caracter personal. Vă prezentăm lista serviciilor pe care le accesăm și categoriile de date furnizate acestora:
1. Servicii SMTP (comunicare e-mail) – adresa de e-mail;
2. Servicii newsletter – adresa de e-mail, nume, prenume, număr de telefon;
3. Servicii de facturare – nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă, date de identificare înscrise în cartea de identitate;
4. Servicii de curierat/poștă – nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă;
5. Servicii de trimitere SMS – numărul de telefon;
6. Servicii de comentarii – nume, prenume, e-mail;
7. Servicii de contabilitate – nume, prenume, adresă, CNP, serie și număr Carte de Identitate.
Drepturile de care beneficiaţi:
a) Dreptul de a fi informat despre cum vor fi folosite datele personale;
b) Dreptul de acces la datele personale;
c) Dreptul de rectificare a datelor dacă acestea sunt eronate sau incomplete;
d) Dreptul de a fi șters sau așa-numitul Right To Be Forgotten pentru a nu mai fi inclus în comunicări sau procesări ulterioare;
e) Dreptul de a restricționa procesarea datelor dincolo de simpla lor păstrare;
f) Dreptul de transfer al datelor pentru a fi la dispoziția persoanelor așa cum doresc ele să le folosească pe alte platforme sau în alte servicii;
g) Dreptul de obiecție împotriva utilizării datelor în campanii de marketing;
h) Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată inclusiv prin creare de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsură semnificativă.
Durata prelucrării datelor cu caracter personal:
Datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi păstrate atât timp cât este necesar în scopul îndeplinirii obligaţiilor ce ne revin potrivit raporturilor juridice existente între dumneavoastră şi Cabinet de avocat Muşat & Partners. Aceste date vor fi păstrate, în anumite situaţii şi după încetarea raporturilor juridice pentru asigurarea aducerii la îndeplinire a scopurilor enunţate mai sus, în acord cu politicile noastre interne şi cu obligaţiile legale care ne revin.
Actualizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal:
În situaţia în care intervin modificări cu privire la datele dumneavoastră cu caracter personal vă rugăm să ne comunicaţi aceste modificări fie prezentându-vă personal la sediul nostru principal din Timişoara, str. Take Ionescu nr. 25, ap. 1, jud. Timiş sau la sediul nostru secundar din București, Bld. Unirii, nr. 69, bl. G2B, et. 6, ap. 17, Sector 3, București ori la adresa de e-mail office@avocat-musat.ro.
Nu ne asumăm răspunderea pentru niciun fel de pierdere rezultată din neconformitatea datelor cu caracter personal furnizate de către dumneavoastră Cabinetului de avocat Muşat & Partners.
De asemenea, pentru orice alte informaţii privind drepturile dumneavoastră, pentru exercitarea acestora, cât şi pentru retragerea acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal vă stăm la dispoziţie la sediul nostru principal din Timişoara, str. Take Ionescu nr. 25, ap. 1, jud. Timiş sau la sediul nostru secundar din București, Bld. Unirii, nr. 69, bl. G2B, et. 6, ap. 17, Sector 3, București ori la adresa de e-mail office@avocat-musat.ro.
Versiuni ale prezentei Politici privind protecţia datelor cu caracter personal:
Prezenta Politică privind protecţia datelor cu caracter personal a fost actualizată astăzi, 15.07.2019.
Ne rezervăm dreptul de a actualiza şi modifica periodic Politica privind protecţia datelor cu caracter personal, orice modificare intrând în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării noii versiuni pe pagina de internet a Cabinetului, www.avocat-musat.ro.